Як точно потрапити в колір в широкоформатного друку

11-28-2020
Large format UV coating printer in work

Актуальність даного питання очевидна. Бачачи макет на моніторі свого комп’ютера, замовник сподівається побачити готовий друкований продукт в ідентичній колірній гамі, покладаючись на професіоналізм виконавця. І це правильно, однак в цьому питанні, як і в багатьох інших, діє золоте правило: «довіряй, але перевіряй». Спочатку хочу порекомендувати замовити Друк на ПВХ Львів за кращою ціною.

Узгодження кольорів – дуже відповідальний, щоденний і рутинну працю друкарів. Виконання цього завдання так чи інакше пов’язане з декількома виробничими етапами. Перший і один з найважливіших – виконання замовником вимог до макету, які розробляються відповідно до технічним оснащенням і індивідуальними особливостями різних друкованих виробництв (відповідні рекомендації можна дізнатися на сайтах та інших інформаційних носіях кожного серйозного принт-бюро).

Після здачі файлу в друковану компанію, забезпечення правильної передачі кольору на відбитку цілком і повністю лягає на плечі її співробітників, починаючи з менеджера по роботі з клієнтами і закінчуючи оператором друкарських верстатів. Один з ключових етапів цього важливого процесу – корекція кольору, яку здійснюють дизайнери відокремленого підрозділу «пре-прес». Грунтуючись на знаннях специфіки матеріалів і друкарського обладнання, вони за допомогою спеціальних програмних засобів проводять комп’ютерну корекцію файлів замовника, домагаючись максимальної схожості з наданим клієнтом зразком (аналогова чи цифрова цветопроба, друкований відбиток, виготовлений в іншій друкарні), далі, в момент запуску тиражу в друк в їх завдання входить контроль отриманого результату.

Для правильної передачі кольору потрібно: періодична калібрування кожної машини під кожен матеріал, дотримання параметрів навколишнього середовища (підтримка в робочому приміщенні температури і вологості на необхідному рівні), профілактика обладнання та своєчасна заміна в ньому деталей обмеженого ресурсу. Це комплекс відповідальних дій, у виконанні яких часом буває задіяна ціла інженерна служба. Таким чином побудована робота і в нашій компанії «Рекламне Ательє». Сервісна група налаштовує обладнання, займається побудовою колірних профілів і на всіх верстатах проводить планове тестування, частина якого спеціально відведена передачі кольору. Ні для кого не секрет, що при друку різних зображень доводиться міняти режими друку. наприклад, природні відтінки людської шкіри або яскраві, соковиті пантону кольору неможливо отримати, користуючись однаковими настройками. Тому питаннями корекції спочатку займаються дизайнери. Також дуже важливі правила та інструкції, які розроблені як для співробітників виробництва, так і для дизайнерів. Спираючись на ці рекомендації, фахівці можуть з максимальною точністю визначити параметри друку для найбільш точної передачі кольору і в майбутньому, при повторному тиражі, можуть бути впевнені в збереженні спочатку досягнутого якості. які розроблені як для співробітників виробництва, так і для дизайнерів. Спираючись на ці рекомендації, фахівці можуть з максимальною точністю визначити параметри друку для найбільш точної передачі кольору і в майбутньому, при повторному тиражі, можуть бути впевнені в збереженні спочатку досягнутого якості. які розроблені як для співробітників виробництва, так і для дизайнерів. Спираючись на ці рекомендації, фахівці можуть з максимальною точністю визначити параметри друку для найбільш точної передачі кольору і в майбутньому, при повторному тиражі, можуть бути впевнені в збереженні спочатку досягнутого якості.

Незважаючи на те, що в арсеналі у фахівців різноманітний набір інструментарію графічні програми, растрові процесори (RIP), спеціально збудовані icc-профілі, віяла-пантоннікі і ін.), Для клієнтів головним гарантом забезпечення точності передачі кольору є висновок кольоропроби конкретного постера безпосередньо на виробництві виконавця, вона узгоджується з клієнтом і служить еталоном цветовоспроизведения. Затребуваність кольоропроби визначається, перш за все, бажанням самого замовника гарантовано отримати гарну віддачу від проведеної рекламної кампанії, затвердити позитивний імідж бренду в очах потенційних споживачів. Особливо це важливо, якщо рекламований товар або бренд має виражену колірне рішення, покликане запам’ятатися потенційним споживачам,

Серед обов’язкових причин, за якими цветопроба повинна бути затребувана – жорсткі вимоги BrandBook, особливі зобов’язання перед спонсорами замовника, зображення осіб або ж випадки, коли плакати вже раніше друкувалися в іншій друкованій компанії.

Проба робиться навіть тоді, коли кольори не принципові, але клієнту потрібно показати, як його макет буде виглядати після роздруківки в реальний (100%) розмір, так як часто клієнт бачить зображення тільки на екрані монітора, де воно найчастіше виглядає більш яскравим і здається найбільш якісним. А при збільшенні зображення до масштабу 1: 1 може стати помітним растр, наприклад, через низьку якість вихідного файлу.

Перевірити кольори виводиться на тій же друкарській машині і на тому ж матеріалі, на яких буде друкуватися наступний тираж. Таким чином клієнт отримує можливість не тільки упевнитися в правильній передачі кольору і при необхідності внести зауваження, а й оцінити якість самого друку використовуваного матеріалу. Стверджуючи цветопробу і підписуючи її, клієнт погоджується з якістю друку, його влаштовують кольору, він несе відповідальність за текстове наповнення макета (як правило, макет надається замовником).

Варто відзначити, що в більшості випадків «потрапляння» в корпоративні кольори дуже точне (з допустимою похибкою). Однак клієнту все ж необхідно враховувати неминучу різницю в сприйнятті зображення на різних матеріалах. При виготовленні перетяжок різні матеріали не дозволять добитися ідеального відповідності однієї цветопробе. Як правило, цветопроба потрібна тільки для того, щоб подивитися на передачу кольору на різних матеріалах (наприклад, на тканині) і максимально наблизити кольору до еталонному зразку. Методи цифрового друку також мають свої відмінності від класичного офсету.

Некоректно вимагати такого ж кольору, як «на листівці». Колір може бути трохи іншим через оптичних властивостей чорнила, відмінностей матеріалів для нанесення друку, особливостей обладнання і по ряду інших причин. Також потрібно бути готовим до того, що термін виконання замовлення відсунеться рівно настільки, наскільки довго буде затверджуватися цветопроба. Саме тому при термінових замовленнях клієнти далеко не завжди приділяють увагу даному етапу. Узгодження часом серйозно затягує терміни виготовлення і в разі терміновості проекту не проводиться клієнтом, особливо якщо замовлення з «зовнішньої реклами короткострокового розміщення». З цієї причини тільки в 15% замовлень на виробництво перетяжок-транспоранти кольоропроба виявляється затребувана.

Варто також відзначити, що, як правило, при значному обсязі тиражу для клієнта висновок кольоропроби – послуга безкоштовна, принаймні у великих друкованих компаніях. Якщо друкар без попереднього висновку однозначно не може гарантувати 100% «попадання» в колір, то це проблема друкаря, а не замовника. Тому за цю послугу він і не повинен платити. Однак подібні умови можуть варіюватися від випадку до випадку і часто залежать від характеру взаємовідносин замовника і виконавця. Так, якщо замовник вперше звертається в друковану компанію або ж обсяг замовлення невеликий, число безкоштовних цветопроб і процедур по корекції може бути обмежена. Бувають і інші виключення, наприклад, розмір кольоропроби. Традиційно цветопроба – це роздруківка макета в зменшеному вигляді – цілої картинки і фрагментів цієї картинки, збільшених до повного розміру. Якщо клієнт вимагає в якості кольоропроби вивести цілий плакат 6 х 3 м або просить зробити її дуже великого розміру (наприклад, 3 х 2 м), то в таких випадках вартість кольоропроби може бути рівноцінна вартості друку.

Всі нестандартні випадки неможливо передбачити. Часом використання нових матеріалів, відтворення складних, в тому числі пантонних квітів вимагають особливого, індивідуального підходу. Головне, пам’ятайте: можливості широкоформатного друку вже давно наблизилися до традиційних поліграфічним. При цьому не варто забувати, що очевидна необхідність дотримання балансу між бажанням клієнта і інтересами друкованої компанії.