Вітаю всіх любителів саморобок і тих, хто просто заглянув на сайт в пошуках цікавий ідей, які можна взяти на замітку. Ті, кому хоч доводилося пиляти колоди на дошки, знають, як це дуже складно зробити бензопилою без спеціальних пристосувань. А щоб ще й дошка вийшло рівною, тут взагалі потрібно майстерність і досвід. Але все ж це цілком під силу будь – кому, хто вміє поводитися з бензопилою, тільки потрібно зовсім небагато-каретка для поздовжнього пиляння (про саму малість, це я пожартував звичайно). Саме про виготовлення цього корисного пристосування і піде мова в статті нижче. Цю саморобку змайстрував автор ютуб каналу»столярні вироби своїми руками”. А все почалося з того, що авто зводячи ось такий будиночок, дуже часто доводилося вдаватися до поздовжнього пиляння і використовував він ось таку пилу.

На фото нижче буде продемонстрована вже готова конструкція, принцип її складання і її робота. Але забігаючи вперед скажу, конструкція не складна у виготовленні і проста. Так само по ходу стати ви знайдете креслення, так що розміри в описі я вказувати не буду. Якщо ідея вас зацікавила, ласкаво прошу, читаємо, дивимося відео під статтею і беремо ідею на замітку.

До речі, рекомендую заглянути на канал до майстра і подивитися інші його відео, раптом вам щось сподобається.

Матеріали:

* профільна труба перетином 30х30 мм,* профільна труба перетином 25х25 мм,* листовий метал,* металева смуга перетином 25х3 мм (можна і ширше, але тоді доведеться її підрізати).* оцинковані будівельні куточки, * пластикові ролики, * болти і подовжені гайки (для кріплення).

Так як в процесі опису буде демонструватися вже готова конструкція, перерахую лише базовий набір інструменту для виготовлення конкретно пристосування.

Інструменти:

* зварювальний апарат, * свердлильний верстат, * вимірювальний інструмент (рівень, лінійка і олівець).

Крок 1.

На цьому етапі автор демонструє раму каретки. Вона прямокутної форми (розміри будуть на кресленні далі по тексту), її автор зварив з труби перетином 25х25 мм.зсередини по кутах вона посилена косинками з листової сталі. По середині коротких сторін до неї автор приварив два напрямних патрубка з профільної труби перетином 30х30 мм.у виступаючих гранях патрубків автор просвердлив отвори і поверх них приварив гайки, в які вкручені болти м8 для притиску каретки в потрібному положенні.

Далі автор демонструє ще дві складові пристосування. Це дві стійки, які як раз таки і встановлюються в напрямні патрубки, і з їх допомогою регулюється положення каретки. Стійки мають т-подібну форму. Перпендикулярна коротка частина виконана у вигляді притиску, на болтах. У них ось таким чином фіксується шина пили.

Зверніть увагу, на притисках, на внутрішніх гранях, наварені пластини зі смуги, вони призначені для того, щоб затискати шину не заважаючи обертанню ланцюга.

Ось так стійки встановлюються в каретку.

В ось докладний креслення конструкції з усіма складовими.

Крок 2.

На цьому етапі автор демонструє ще одну особливість свого пристосування, якою вона відрізняється від інших аналогів (просто, перед тим як змайструвати свою пристосу, автор переглянув безліч подібних конструкцій). Вся фішка в тому, що автор по кутах закріпив меблеві ролики в двох площинах. Одні він врізав в раму, а другі закріпив на куточках так, як показано на фото. Ці ролики дозволяють зручно і легко пересувати каретку з пилкою по направляючої. Далі ви в цьому переконаєтеся.

Крок 3.

Якраз тут ми бачимо, що автор використовує в якості направляючої секцію зазвичай металевих сходів, можу припустити, що габарити каретки автор підганяв під сходи, щоб не виготовляти ще й направляючу, хоча я можу і помилятися.

Ось так каретка встановлюється на сходи і переміщається по ній.

Крок 4.

На каретку автор встановлює бензопилу марки husqvarna 555. Але тільки в цій пилі автору довелося замінити зірочку. Справа в тому, що для поздовжнього пиляння випускаються спеціальні ланцюги, у них інший крок проходження ланок, різниця в цифрах на фото нижче.

Ось тому автору і довелося замінити зірочку, яка встановлена ось тут.

А ось, для порівняння, ланцюг для пиляння (на фото зверху) і звичайна (знизу). Як видно, в ланцюзі для поздовжнього пиляння крок проходження більше, а кут заточування зубів менше.

Крок 5.

Ще один важливий момент. Виявилося, що шини з вузьким хвостовиком довжиною більше 50 см виробник не випускає. Тому автор використовує шину компанії partner довжиною 55 см.маслос’емное отвір в ній підходить, а ось отвір для штока механізму натягу ланцюга довелося розточити. Для цієї шини підійшов ланцюг довжиною 68 ланок.

Крок 6.

На цьому етапі автор збирає пилку і закріплює її на каретці. Спочатку автор закріплює на шині т-подібні стійки і не сильно затискає болти. Далі встановлює раму до упору вниз. Вирівняв стійки так, щоб шина виявилася строго посередині пластин притисків. Далі затягує гайки, але тут головне не перетиснути гайки на кінці шини. Так як це може привести до затискання голчастого підшипник провідної зірочки шини.

І ще один момент, який автор виявив вже після виготовлення. Каретку можна було б встановити і з іншого боку шини. Але тоді болти на патрубках будуть упиратися в глушник пилки. Тобто гайки. Потрібно було приварювати гайки з внутрішньої сторони, так що можете врахувати це при виготовленні.

Крок 7.

Тепер безпосередньо теоретична частина настройки. Товщина пропилу регулюється положенням рами по висоті і визначається відстанню від лінії пропилу (або шини) до поверхні напрямних сходів.

Роботу пристосування автор демонструє ось на такому 6-ти метровому колоді. Яким збирається замінити зламаний електричний стовп. У колоді необхідно випиляти майданчик для стикування з бетонною основою.

А ось тут трохи теорії. Зверніть увагу на ще один креслення. Тут показано, як необхідно виконувати розрахунки (більш детально в відео).

Ну а тепер приступаємо безпосередньо до розпилу. Спочатку автор визначає центр торця колоди з боку комля. Для цього він прикладає лінійку до торця в найширшій його частині, і знаходить середину. Потім через цю точку з допомогу. Рівня проводить вертикальну лінію. Далі знаходить середину по вертикалі і через цю точку, знову ж використовуючи рівень, проводить горизонтальну лінію, це і є центр.

Від цента вгору автор відступає 70 мм і проводить ще одну горизонтальну лінію. Це лінія пропилу.

Далі автор встановлює на колоду сходи – направляючу. Кріпитися вона буде за допомогою дощечок. Спочатку хомутами з оцинковки автор прикріплює дощечки до поперечин сходів. Потім за рівнем закріплює саморізами дощечку на колоді. Після автор заміряє відстань від центру колоди до направляючої, воно дорівнює 19, 3 см.на рівні іншої дощечки відстань (це відстань «а») дорівнює 8,5 см, цього мало (орієнтуйтеся за формулами на другому кресленні). Тому під дощечку автор підкладає підкладки, виходить вже 9 см, то що потрібно. Автор закріплює другу дощечку.

Далі автор вимірював відстань від зовнішнього краю сходів до лінії пропилу і налаштував каретку на цю глибину. Тепер можна приступати до пиляння.

Як бачимо, вийшов досить рівний пропив по всій довжині.

На цьому етапі автор демонструє розпил колод на дошки. Вийшло досить якісно, рівно і однаково.

Ну ось власне і все, на цьому я з вами прощаюся, всім удачі і до нових зустрічей в гостях у самодєлкіна!!!джерело (source)

Ставайте автором сайту, публікуйте власні статті, описи саморобок з оплатою за текст.детальніше тут.